woensdag 2 juli 2014

Nieuwe fotostudio in Vinkeveen

Op 1 juni ben ik verhuisd van mijn dijkhuisje in Watergang (Het Schouw)naar mijn bestaande woning in Vinkeveen. De afgelopen acht jaren woonde mijn (ex-)vrouw daar, maar die is nu naar een appartement vertrokken.
In het dijkhuisje had ik geen echte studioruimte en moest ik mijn meubilair buiten zetten om ruimte in de woonkamer te creëren. Dat werkte wel, zoals uit de bijgeplaatste foto blijkt. In mijn huis in Vinkeveen beschik ik over vijf kamers, dus ik kon er makkelijk een 'opofferen' als vaste studioruimte. Na een fotoshoot kan ik alles nu gewoon laten staan en hoef ik niet meer een woonkamer te herinrichten en fotoapparatuur en attributen op te bergen.
Voor volgende week staat mijn eerste fotoshoot in de nieuwe omgeving gepland, met een vroegere buurvrouw, die ook aan de Kanaaldijk woonde, als model. Ze heeft eerder model voor mij gestaan, maar dan als model voor mijn tekeningen.
Modellen die wel eens met mij zouden willen samenwerken, kunnen zich bij mij melden voor een TFP-shoot. Ik fotografeer zowel gekleed, als bedekt en artistiek naakt. Voor het laatste type fotografie geldt een ondergrens, qua leeftijd, van 18 jaar. Een bovengrens heb ik niet. Ik werk regelmatig met een prachtig model dat de tachtig jaar al is gepasseerd!
Ik maak vooraf duidelijke afspraken en werk met een contract, om misverstanden te voorkomen.
Ik doe niet aan naaktfotografie op TFP-basis met mannen, of het zou in combinatie met een vrouwelijk model moeten zijn. Voor een uiterst sportief mannenlijf zou ik misschien een uitzondering willen maken. Daarvoor kan ik nog wel wat interessante poses verzinnen en kan het resultaat een aanvulling op mijn portfolio betekenen.
Ik ben ook actief als tekenaar en schilder en ben ook geïnteresseerd in vrouwelijke kunstenaarsmodellen. Leeftijd, mits 18+, of lichaamsmaten zijn niet relevant. Ik kan je boeken voor mijzelf of voor Atelier de Kromme Mijdrecht. Als tegenprestatie kun je dan ook altijd op een tekening of wellicht een schilderij rekenen. Afhankelijk van het doel waarvoor je poseert en de duur ervan.

Ik werk op artistiek gebied regelmatig samen met kunstenares/mode-ontwerpster Soraya Taj Devi. Het afgelopen jaar heb ik met haar diverse fashion-shoots gedaan. Zij heeft een galerie, de Taj Devi Gallery for fashion and art, aan de Roelantstraat 3 A in Amsterdam. Zij is - als je een geschikte maat hebt (36/38) - geïnteresseerd in het later inschakelen van een door mij geboekt model voor zo'n fashion-shoot of voor het meelopen in een toekomstige modeshow. In de toekomst zal zij ook iets grotere maten in haar standaard couture-lijn opnemen. Zij heeft ook in de afgelopen maanden enkele malen de styling van mijn shoots verzorgt.
Als je wat werk van mij wilt bekijken, kun je kijken op mijn websites bij Mainportart. Ik heb daar een site als kunstenaar en als fotograaf. Daarnaast heb ik mijn eigen website, waar ik beide kunstrichtingen op laat zien. Door mijn verhuizing en computerproblemen zijn de genoemde websites de laatste tijd niet bijgewerkt. Recent werk kun je zien op mijn Facebook-pagina.

Foto: Frank de Leeuw; model: Michelle Habets

Geen opmerkingen:

Een reactie posten